Featured Post Teatru

EXCLUSIV! De vorba cu…Delia Nartea | Festivalul “Zile si Nopti de Teatru la Braila”

Pe langa talentul sau de necontestat, Delia Nartea este, cu siguranta, una din cele mai senzuale actrite din generatia tanara de la noi. Alaturi de echipa de la Teatrul de Comedie din Bucuresti, Delia va incanta publicul spectator in piesa “Cum am invatat sa conduc”, in regia lui Eugen Gyemant, marti, cu incepere de la ora 20.30, la Sala Studio a Teatrului “Maria Filotti”, gazda celei de-a XI-a editii a Festivalului “Zile si Nopti de Teatru la Braila”.

Cum ati descrie in cateva cuvinte piesa propusa in acest an, in cadrul festivalului?

Cum am invatat sa conduc” este povestea unei relatii interzise din America anilor ’60, care incepe intr-o seara calda de vara, in care o tanara de 17 ani sta – alaturi de un barbat insurat- intr-o masina parcata in intuneric…. O poveste-puzzle pusa in scena cu finete si cu umor inteligent de catre regizorul Eugen Gyemant, o poveste care emotioneaza pe oricine, indiferent de varsta..

De ce sa vina publicul spectator sa vizioneze aceasta piesa?

Sa vina sa vizioneze acest spectacol din mai multe motive: textul este al unei scriitoare contemporane, Paula Vogel; abordeaza o tema tabu, cea a sexualitatii, dar fara a se pune in slujba unui mesaj moralizator, acuzator, fara a da verdicte; pentru ca are o distributie foarte buna :); pentru ca regia este semnata de unul dintre cei mai buni regizori tineri, Eugen Gyemant.

Ce inseamna pentru dvs participarea la festivalul de teatru brailean din acest an?

Participarea la un festival este o mare bucurie pentru orice actrita/actor, deoarece este, in primul rand, o participare la o sarbatoare a teatrului. Apoi, este o intalnire cu alti colegi-actori sau regizori din tara, cu spectacolele si performantele lor si , nu in ultimul rand, o intalnire cu publicul brailean.

Ce parere aveti despre teatrul brailean in genere?

Teatrul brailean “Maria Filotti” a cunoscut o revigorare, o “reintinerire” in ultimii ani. Textele propuse, regizorii invitati, trupa de actori, politica repertoriala, toate acestea au facut ca teatrul brailean sa redevina un reper in viata culturala autohtona.

Care sunt principalele dvs obiective profesionale de viitor?

Obiectivele mele profesionale, evident, tin de teatru: scoala mea de teatru (de care sunt foarte mandra) si spectacolele in care joc. Astept cu nerabdare sa inceapa stagiunea pentru a relua ultima premiera a Teatrului de Comedie, “Drumetia sau despre sexualitate azi” de Martin Heckmanns, in regia lui Vlad Massaci. Iar, ca proiect independent, am un nou recital de poezie si chitara alaturi de chitaristul Maxim Belciug, “Impreuna, sub luna”, cu poeme din lirica universala. Mai departe….sa fim sanatosi si…sa auzim numai de bine.

Lasa un comentariu