Interviuri Teatru

EXCLUSIV! Interviu Tamara Constantinescu | Teatrul “Fani Tardini” Galati: “Cred ca, cel mai important reper pentru un actor este seriozitatea”

Teatrul “Fani Tardini”din Galati face parte din acele teatre nationale care, o data cu trecerea timpului, au evoluat in repertoriul abordat, jocul actoricesc si, evident, numele teatrale de pe scena.
Star Gossip Magazine si-a propus, din nou, promovarea unor nume importante din teatrul galatean si incepem astazi cu distinsa actrita Tamara Constantinescu, om de arta si de cultura in toata puterea cuvantului.

Care sunt principalele valente dupa care va ghidati in actualul model de studiu artistic?

Dincolo de teorie si teoretizare, incerc sa-i provoc pe studentii mei sa caute drumuri noi, sa fie convinsi de importanta acumularilor, astfel incat sa reuseasca singuri sa diferentieze intre ceea ce este cu adevarat valoros in creatie, in construirea scenica a unui spectacol si ceea ce nu este.

V-au ajutat abilitatile de jurnalist sa priviti meseria si ipostaza de actor si din prisma spectactorului?

Lucrurile stau exact pe dos. Faptul ca sunt actor m-a ajutat in jurnalism. Jurnalismul cultural este special si specializat. Jurnalistii care se ocupa cu precadere de zona teatrului fac studii speciale de teatrologie, in timpul carora invata, printre altele, cum se naste un spectacol, cine si ce contribuie la structurarea lui. Mie imi sunt clare aceste lucruri…

Ce fel de proiecte considerati c? lipsesc de pe scena romaneasca, dar ati vrea s? le experimentati ?i aici, in Romania?

Exista pe scena romaneasca o multime de spectacole-experiment, de proiecte, care mai de care mai variate, unele reusite, altele mai putin. Nu ducem lipsa! Personal, mi-ar placea sa am ocazia sa joc intr-un spectacol de teatru-imagine, asa cum arata cele realizate de Robert Wilson.

Aveti o bogata cariera artistica in teatrul galatean. Care au fost principalele repere ce v-au conturat abordarea unui rol?

Depinde de rol, de cheia de montare a spectacolului, de regizor… Se spune, ca o gluma, ca – daca ai invatat textul si nu te lovesti de mobilele din scena, personajul este aproape gata! Cred ca cea mai importanta este seriozitatea.

Ce va inspira in lucrarile de proza publicate sau in curs de creare?

Nu stim cu precizie, din pacate, ce poate declansa acea stare de gratie numita „inspiratie”. Ea poate veni din orice. Privesti, de exemplu, picaturile de ploaie tremurand pe o frunza in lumina soarelui si pe neasteptate iti vin in minte cuvinte, fraze ce se inlantuie intr-un nou continut.

Ati avut o serie importanta de participari in cadrul festivalelor de teatru internationale. Care considerati ca sunt principalele diferente intre teatrul romanesc si cel din strainatate?

Exista spectacole exceptionale si in Romania, asa cum exista spectacole de o calitate indoielnica si in tari cu pretentii. Diferenta este data, in special, de fondurile de care dispun. Cultura trebuie sustinuta financiar. In alte tari, cu un nivel de trai ridicat, cultura, institutia de spectacole dispune de mai multe fonduri, astfel teatrele isi permit costume si decoruri spectaculoase, aparatura scenica cu ajutorul careia se pot realiza efecte grandioase. Iar creatorii de spectacol sunt ceva mai motivati, mai implicati. La noi…nivelul de trai scazut, spectacolul politic… se rasfrang si asupra creatiei, astfel incat spectaculosul apare mai rar.

Ce considerati ca este mai important pentru un actor? Premiile sau recunoasterea publicului?

Premiile iti sunt date de un juriu format din specialisti, care sunt in esenta tot spectatori, dar mai avizati. Premii poti primi de cateva ori in cariera. Iti este recunoscuta valoarea, te bucuri in acele momente. Publicul te poate aplauda la fiecare spectacol la scena deschisa. Un actor poate merge mai departe fara premii, dar fara aplauzele publicului NICIODATA. Caci teatrul este intalnirea dintre cel putin un actor si cel putin un spectator, este emotia, energia care circula intre acestia doi. Acesta este spectacolul!

Ce va doriti pentru viitor?

Sanatate. Si ceea ce isi doreste orice actor – roluri ofertante, in spectacole bune, cu regizori buni!

Lasa un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: