Musicalul este, la ora actuală, unul dintre cele mai bine cotate tipuri de producție artistică din România. Iar artiștii de musical pot fi, pe bună dreptate, descriși ca fiind artiști compleți.

Pe Cristina Danu am cunoscut-o, am aplaudat-o și i-am urmărit evoluția de la spectacol la spectacol în producții de succes precum Mamma Mia, We Will Rock You, dar și în spectacolele de teatru de la Teatrul Mic, Teatrul Metropolis sau Teatrul Luni,  iar în prezent se pregătește pentru Cabaret – noua producție de răsunet a Teatrului Odeon, în regia maiestuosului Răzvan Mazilu.

Martie este despre femeile frumoase, ambițioase, evolutive. Azi este despre Cristina Danu. 

 

Bună, Cristina, și bun venit la noi! Ești deja binecunoscută pentru aparițiile tale din musicalurile “Mamma mia”, “We will rock you”,  și acum, “Cabaret”. Cât de mult te identifici că artist cu genul asta de spectacole și cu ce simți că te-au îmbogățit artistic toate aceste producții în care ai fost cooptată?

Să ai șansa de a face parte din asemenea producții grandioase e o binecuvântare și o provocare uriașă. Un spectacol de acest gen necesită multă implicare fizică și psihică. Energia, rigoarea, strălucirea, muzicalitatea nu pot lipsi din ecuație. Tocmai de aceea simt că mă identific din punct de vedere artistic cu acest gen de spectacol. Mi se pare incredibil cât de multe lucruri sunt de învățat în meseria asta! Și cred că abia acum am început să prind curaj, și plăcerea de a împărți energia mea cu cea a spectatorilor. Deși sunt la început, îmi doresc să aprofundez acest stil și sper să am ocazia în viitorul apropiat. 

 

În opinia ta, ce face dintr-o producție de musical, una de succes?

Muncă, studiu (individual), energie, concentrare, rigoare, plăcere și mai ales ECHIPA! Fiecare membru implicat într-un astfel de proiect are un rol esențial. Cred că doar împreună putem funcționa la capacitate maximă.

Personal apreciind, cât de dificilă este trecerea și revenirea unui actor de la scena unui teatru clasic la cea a unui musical?

Un musical e destul de expozitiv, și orice intenție trebuie jucată concret și până la capăt, totul fiind  condiționat de ritmul și muzicalitatea spectacolului care nu se regăsesc doar în partiturile muzicale propriu-zise, ci și în replici. Deși totul pare arătat și dus în extreme, asta nu înseamnă că nu există logica gândului, a situației, a relației. Într-un musical, mijloacele de exprimare sunt mult mai expansive, pe când în teatrul clasic sunt mai conținute. Așadar trecerea de la una la alta se simte, dar cred că e vorba de exercițiu. 

 

Ce crezi tu că face publicul din România atras de acest gen de spectacole?

 Presupun că energia mișto pe care o primesc de la un asemenea spectacol. Mai ales că noi suntem abia la început în domeniu. E ceva fresh. E muzică, e dans…pleci cu bateriile încărcate după un musical. Și cred că și ce se întâmplă în jurul nostru în ultima vreme crește nevoia de a merge la un spectacol care să te facă să uiți puțin de probleme și care, timp de 3 ceasuri,  să te anime.

 

 

Cum a fost întâlnirea ta cu Răzvan Mazilu de la începuturi până în prezent și care au fost cele mai importante lucruri pe care le-ai învățat ?

Am fost și sunt norocoasă să colaborez cu un om care pune suflet în ceea ce face de la cel mai mic detaliu până la întreg. Așa mi-am dat seama că totul trebuie gândit și organizat cu acuratețe. Nimic nu e la întâmplare. Cu profesionalism, pasiune și, mai ales, perseverență, poți obține rezultate incredibile. 

 

Ce aduce nou “Cabaret” pe scena din România, față de toate celelalte producții de musical?

Vă așteptăm la spectacol să vedeți! 🙂

 

Cum arată viața unui artist, dincolo de scenă? Ce te face să zâmbești, ce îți dă energia necesară?

Discuțiile și întâlnirile cu cei apropiați, familia, muzica, hobby-urile în general mă reîncarcă. Nu prea pot să stau foarte mult fără să fac ceva. Ah, și curiozitatea mă ține în priză. Îmi place să învăț câte ceva nou.

 

Ce te face cel mai mult fericită în meseria pe care o ai și ce ai schimba la statutul de actor în România, dacă ai putea?

Faptul că e o meserie cu oameni pentru oameni îmi place cel mai mult. Încă nu pot spune ce aș schimba, pentru că nici nu m-am scăldat suficient în acest mediu, însă mi-ar plăcea să fie tratată ca o adevărată meserie din mai multe puncte de vedere de cât mai mulți oameni, ha-ha. Cred că actoria, teatrul, arta, cultura sunt la fel de importante pentru o societate cum sunt toate celelalte. Ar fi un mare minus pentru noi toți dacă ne-am lipsi de ele. 

 

Ce repere viitoare îți dorești să atingă traiectoria ta de actriță? Ce partitură îți dorești să obții?

 Îmi doresc să prind și mai mult curaj în orice urmează să fac, și să am ocazia să lucrez cu cât mai mulți actori, regizori, coregrafi, artiști de la care să fur meserie, și sper din toată inima să am constant șansa să învăț practicând această dificilă și frumoasă profesie.

 

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.