În fiecare an, din 1956, de obicei în luna mai, națiunile Europei s-au adunat pentru a stabili care dintre ele are cea mai bună, eclectică și cântabilă piesă, dar și cea mai bogată ca mesaj. În 2019, 41 de țări au concurat, inclusiv Azerbaidjan, Rusia și chiar Australia, iar aproximativ 180 de milioane de spectatori au urmărit concursul televizat, deși majoritatea americanilor nu știu prea multe despre el. Filmul Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga, care îi include în rolurile principale pe Will Ferrell și Rachel McAdams, ca un duo islandez, trebuia să fie lansat în cinematografe la sfârșitul lunii mai, pentru a coincide cu evenimentul propriu-zis. Însă,  Eurovisionul în sine fiind anulat, filmul Eurovision nu va rămâne în memorie doar pe Netflix; ci este o poveste emoționantă, despre artă, care ni se întipărește ușor în memorie, pentru că muzica -atrăgătoare și hilară în egală măsură – este probabil la fel de bună cu ceea ce prezintă an de an, pe scenă,  Eurovision.
Pentru a produce coloana sonoră, producătorii l-au cooptat pe Savan Kotecha, care a scris și a produs hituri pop pentru Ariana Grande, Katy Perry și Ellie Goulding. În procesul de creație, Kotecha a reunit alți compozitori – câțiva nou-veniți, unele legende, aproape toate scandinave. Pentru coregrafie, producătorii au apelat la Tabitha și Napoleon D´umo, veterani ai show-urilor tv So You Think You Can Dance și American Idol.

Câteva elemente inedite despre câteva dintre piesele de pe coloana sonoră a acestui incredibil film

Volcano Man

Videoclipul care îi introduce pe Fire Saga în film, completat cu Will Ferrell în armură ca un adevărat viking, a fost filmat pe un adevărat câmp vulcanic de lavă, lângă Keflavik.
În timp ce înregistra melodia, Ferrell a avut nevoie de ceva timp pentru a găsi echilibrul potrivit între satiră și tribut. „Mă simțeam puțin fără personalitate”, își amintește el. „Am început să mă încurc, cântând mai mult cu intonația personajului meu, Lars. Această diferență de zece grade a făcut ca piesa să prindă viață. ”

Double Trouble

Piesa pe care Fire Saga o interpretează în cadrul Eurovision Song Contest, se deschide cu versuri de vis, pline de visare, cântate de Sigrit Ericksdottir (McAdams), urmată de o reverie bruscă, Andrew Lloyd Webber – esque, din partea lui Lars, înainte de un refren antrenant, foarte melodic.
Interpretarea live a piesei„Double Trouble” din film a fost o oportunitate de depasire a limitelor artistice și de a adăuga mai multe înflorituri comice.

Lion of love – Dan Stevens (Lemtov,Rusia)

Vedeta pop din Rusia, Lemtov, interpretată de Dan Stevens, prezintă, în mod operațional, o extravaganță tehno-safari despre un leu în vânătoarea de dragoste în savană, împreună cu dansatori de sex masculin, bici și lame de aur.
Designul producției a îmbrăcat un stil faux-Lion King, cu „gazele săritoare, imprimeuri pentru animale, toate aceste lucruri”, spune Paul Inglis. „Ne-am întrebat dacă am mers prea departe.” Una dintre marile provocări a fost crearea de imagini pentru peretele video masiv, de 80 de metri lățime și 24 de metri înălțime, care domină scena Eurovision.

Un alt lucru pe care cineaștii nu au putut să îl falsifice cu adevărat: mulțimea. Eurovisionul se desfășoară pe stadioane masive, iar regizorul David Dobkin nu a vrut să recurgă la mulțimile CGI în stil Bohemian Rhapsody. În schimb, producția a participat  la concursul Eurovision din 2019, de la Tel Aviv, pentru a obține fotografii de platou și materiale filmate cu  spectatorii în arenă. „Lion of love” a fost una dintre cele două melodii pe care producția le-a utilizat pentru mulțimea de la Tel Aviv. „Am filmat timp de cinci nopți cu trei camere doar pentru a obține reacțiile publicului ”, spune Dobkin. „Când ritmul„ Lion of love ”s-a auzit în sală, ceva s-a întâmplat și mulțimea s-a ridicat în picioare și a început să danseze în fiecare seară când am difuzat acea melodie.”

In the mirror – Demi Lovato (Katiana, Islanda)

O baladă melodică a talentatei Katiana, interpretată de Demi Lovato, care câștigă concursul islandez de la începutul filmului, oferindu-i șansa de a reprezenta Islanda la Eurovision. Apoi, desigur, se întâmplă ceva îngrozitor, iar țara este lăsată tragic cu Fire Saga ca unici concurenți.

In the mirror a fost scrisă de Jörgen Elofsson, care a fost responsabil pentru astfel de piese clasice pop, cum ar fi „Sometimes” – Britney Spears și „Stronger”, precum și pentru o serie de hituri Westlife .  Elofsson a prezentat inițial „In the mirror” drept melodia  potențială pentru atmosfera uimitoare pe care, în final, a stârnit-o „Husavik”. După ce realizatorii au descoperit „Husavik”, Kotecha a adus piesa din nou în fața regizorului și au lucrat cu Elofsson pentru a schimba a doua jumătate a piesei.  Pe scenă, la filmări,  reacția lui Demi Lovato a fost: „Îmi place această melodie. Cred că vreau să o cânt atunci când voi pleca din nou în turneu. ”

Jaja Ding Dong 

O melodie populară islandeză neobișnuită pe care trupa Fire Saga este în mod repetat, forțată să o interpreteze în pub-ul lor local, Galeria Căpitanului, în locul propriilor melodii disco.
Echipa care a produs piesa  a fost același duo care a scris „Volcano Man”, Gustaf Holter și Christian Persson. „Ne-am dorit să fie super-cheesy, dar și incredibil de catchy, în același timp”, spune Persson. „ Stupid-atrăgător ”,  numim acest cîntec.” Pentru muzică, s-au inspirat din folksong-ul olandez, ce include linii de bas proeminente și mai lente în jurul cărora rulează melodii de antren.

Come and play – Mita, Grecia

Numărul pop-cabaret al interpretei originare din Grecia, Mita, cu elemente de ficțiune, ținute strălucitoare și balerine hot.

„Mita a devenit un personaj din ce în ce mai de amploare, pe măsură ce am dezvoltat scenariul”, spune Dobkin. Kotecha a comandat melodia lui Thomas G:Son, un producător ale cărui piese au ajuns la  Eurovision de 13 ori și care a câștigat în 2012 Eurovisionul cu piesa „Euphoria”. „Este atât de sexy, de open și de agresivă. Era ca și cum ar fi reprezentat această altă parte a lumii.  Performance-ul Mitei implică meduze plutitoare uriașe, dansatori cu bule uriașe pe cap și proiecții asemănătoare avatarului. Coregraful a decis să o prezinte pe Mita drept “directorul acestei lumi spațiale.”

Husavik 

Punctul culminant emoționant al filmului și piesa care a ajuns pe locul 1 în top cele mai ascultate 10 piese pe ITunes.  În scenă, în finală, Lars îi spune lui Sigrit să cânte cântecul personal, individual, la care a lucrat pe tot parcursul filmului, în loc de piesa lor, „Double Trouble”.

Dintre toate melodiile din film, „Husavik” este cea de care Dobkin este cel mai mândru. Deși piesa finală combină vocile lui Rachel McAdams și Molly Sandén, ne putem bucura de partea solo a actriței în film, când este singură în camera ei, compunând piesa. Cu toate acestea, efectul spectacolului culminant este dat de prezența vocii lui Ferrell, întrucât vocea actorului include, deja, accente comice; Lars se presupune a fi susținător  în această scenă și nu ar fi avut sens pentru el să se bage, în stilul lui Will Ferrell, și să provoace râsul în mijlocul acestei scene extrem de emoționale.

Pentru punerea în scenă a piesei „Husavik” producția s-a confruntat cu o provocare diferită, întrucât piesa este, narativ vorbind, neplanificată  – Lars o invită pe Sigrit să o cânte în ultimul moment, în locul interpretării lor finale a piesei „Double Trouble” – astfel că echipa a avut ore bune de lucru cinematografic cu peretele video din spatele lui McAdams și iluminatul de pe scenă, iar rezultatul este unul senzațional!

The song-along

Interpretată de: John Lundvik, Anna Odobescu, Bilal Hassani, Loreen, Jessy Matador, Petra Nielsen, Will Ferrell, Jamala, Erik Mjönes, Molly Sandén, Elina Nechayeva, Conchita Wurst, Netta, Alana Da Fonseca, Alexander Rybak

La o petrecere explozivă, într-una din numeroasele case ale lui Lemtov, câștigătorii și concurenții Eurovision din trecut și concurenții din anul producției se alătură pe un medley elaborat format din „Believe” al lui Cher, „Ray of Light” al lui Madonna, “Neine Partez pas Sans Moi”,  al lui Celine Dion,  „I Gotta Feeling”- Black Eyed Peas și „Waterloo” – ABBA

Secvența a fost scrisă în scenariul lui Will Ferrell și al lui Andrew Steele cu scopul de a-i reuni pe foștii participanți la Eurovision Song Contest. Dobkin s-a gândit inițial să îi includă pe câștigătorii Eurovision ABBA și Céline Dion să își interpreteze propriile melodii, însă aceștia au refuzat. „Mi-am dorit o versiune de mash-up și remix dance pentru o piesă pe care ai putea să o pui în club și care să placă tuturor. ” El spune că soția sa a sugerat să folosească „Believe” a lui Cher, care a devenit baza medley-ului.

Scena actuală din film s-a filmat în Knebworth House, un conac gotic tip Tudor din Hertfordshire, Anglia. “A fost o provocare, deoarece este dificil să așezi atât de multe elemente într-un spațiu existent, care are deja o mulțime de detalii și să faci ca acesta să nu devină kitchos”, spune Inglis. „O parte din motivele pentru care ne-a plăcut Knebworth este că există un flux foarte bun din cameră în cameră. Așa că a fost posibil să începem ceva într-o cameră și să ne mutăm într-o altă cameră, să ieșim în grădină și să revenim, să urcăm în balconul ce privește spre holul principal și apoi să revenim în salon pentru finish.”

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.