Razvan Mazilu poate fi numit pe drept Maestrul Musicalurilor in Romania. Rand pe rand, de la Mon cabaret noir, la Zaraza, pana la Familia Addams – succesul actual, Mazilu ofera tot ceea ce are nevoie o productie de musical a la carte.
Teatrul Odeon se pregateste de premiera unuia dintre cele mai asteptate spectacole ale primaverii – Cabaret, adaptarea pentru Romania a musicalului scris la sfarsitul anilor 60, care a cunoscut multe montari de succes la Londra sau New York, si a beneficiat si de un film in 1972, regizat de Bob Fosse cu Liza Minelli in rolul principal.
Distributia include multe nume mari, actori tineri, actori pregatiti de provocari artistice inalte, care sunt pregatiti sa dea totul pe scena si care in prezent repeta la foc incins pentru o experienta de neegalat pentru public.
Unul dintre rolurile principale masculine ii apartine lui Silvian Valcu, binecunoscutul actor al Teatrului Odeon, care ne-a cucerit pana acum cu partiturile din “Un tramvai numit dorinta”, “Svejk”, Kafka. 5 vise” sau “Casanova”.
Azi descifram povestea de succes a lui Silvian Vilcu si a noului musical care ne va lasa cel putin cu un zambet larg pe buze, “Cabaret”.

Buna, Silvian, si bun venit pe la noi! Teatrul Odeon se pregateste de lansarea la rampa a unei noi super productii, “Cabaret”. Ce inseamna aceasta productie pentru tine si care au fost cele mai mari provocari cu care te-ai confruntat in mise-en-scene?

De fiecare data cand sunt distribuit intr-un rol, cineva ma imagineaza intr-o situatie de vis, care apoi imi este oferita, pentru ca eu sa fac din ea o experienta de viata. Provocarile personajului pe care il joc devin de cele mai multe ori intime si ajung sa imi raspunda la multe intrebari pe care mi le pun in afara scenei. Provocarea mea reala ca actor este sa caut raspuns la aceste intrebari in timp ce se desfasoara spectacolul sau repetitia si sa o fac intotdeauna conectat la experienta individuala si colectiva a colegilor.

Cum a fost intalnirea cu regizorul spectacolului, Razvan Mazilu? Ce ai apreciat si ai invatat cel mai important de la el?

Lucrul alaturi de Razvan e o sarbatoare in fiecare zi. Investeste foarte mult in actor, iti da incredere si chef de joaca. E placut sa joci pentru un regizor care te incurajeaza cu multa iubire.

Ce atrage, in opinia ta, lumea spre o productie de musical? Ce asigura succesul unei astfel de  productii ?

Lucrand la un musical, pot intelege de ce lumea este atrasa de acest gen. Muzica este arta care are cele mai subtile mijloace pentru a crea emotii puternice. Trairile personajelor sunt amplificate de muzica, iar momentele scenice au un impact spectaculos. Este foarte placut sa te simti purtat de puterea muzicii atunci cand esti pe scena. Imi place sa cred ca atunci cand spectatorii se lasa dusi de val, ei simt magia teatrului.

La ce ar trebui sa se astepte spectatorul de la adaptarea in scena a unei productii de succes mondial, cum este Cabaret?

In primul rand sa se astepte, sa isi acorde timpul de a fi alaturi de noi. Apoi, sa intre in teatru si sa isi inchida macar volumul la telefon, iar pentru un timp sa calatoreasca prin Berlinul anilor 1930 unde, poate, se va regasi.

Ce e diferit, in opinia ta, intre un actor de teatru clasic si un actor de musical?

Un actor de teatru se poate specializa in musical daca are chemare spre acea zona, pentru ca muzica solicita un acordaj special.
Daca obisnuiesti sa joci teatru ‘clasic’ sa-i zicem asa, trecerea catre musical te poate surprinde fara mijloacele de expresie si resorturile cu care esti obisnuit. Intrand direct in arta muzicii, descoperi niste reguli in plus care, desi te scot din zona de confort, iti ofera si mult mai multe forme de eliberare.

In lunga ta traiectorie si calatorie in lumea teatrului, care sunt lucrurile esentiale pe care le-ai descoperit la personalitatea ta?

In lunga mea traiectorie si calatorie am descoperit ca personalitatea mea nu e ‘ceva’ fix, ci este intr-o continua schimbare. Cateodata transformarea se produce intr-un ritm mai rapid, cateodata mai lent. Abia ma descurc cu ea cand se schimba lent, cand va sta pe loc voi avea la ce sa ma dumiresc.

Care ar fi mesajul pe care l-ai adresa de pe scena, intr-un one man show, oamenilor de teatru din Romania, atat publicului, cat si oamenilor din industrie?

Uimirea mea in aceasta lume este ca noi continuam sa repetam aceleasi greseli. Avem toate mijloacele pentru a invata de la generatiile anterioare, insa suntem prizonierii acelorasi tipare. Aceasta este o lectie pe care consider ca generatia noastra este necesar sa o invete. Aceasta este tema principala a ‘spectacolului’ pe care o propun, atat publicului cat si creatorilor.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.